יומן מסע דרום מזרח אסיה – פרק 8

חגיגות יום הולדת בהונג קונג

אני יודעת שהייתם במתח, היה שווה לחכות 
לכבוד יום ההולדת שלי ליאור הסכים שנקום מאוחר. באינטרקונטיננטל הונג קונג היו שתי אפשרויות לארוחת בוקר – בקלאב או במסעדה של המלון. מכיוון שהיו לנו שתי ארוחות בוקר ניסינו גם וגם.
ארוחת הבוקר במסעדה של המלון הייתה נפלאה. יותר מבחר משיכולתי לבקש, אפילו פנקייקים חדשים מוכנים בלחיצת כפתור! (באמת, הייתה מכונה שמכינה פנקייקים!)



משם המשכנו למפרץ, רצינו לקחת סיור מודרך בסירה, אבל לא היה כזה ולכן פשוט לקחנו שיט של שעה. הקטע הכיפי באמת היה שלמרות שהסירה יכולה להכיל כמה עשרות אנשים, היו בערך 8. למרות שהיה חם בחוץ (31 מעלות ו70% לחות) ברגע שהספינה שטה מזג האוויר הופך מושלם.

היום היה מתוכנן כמעט במלואו ככה שאחרי שוטטות קצרה בעיר ומעבר למקלחת במלון יצאנו עם מונית לכיוון הריץ קרלטון. לא הבנתי מה קורה עד שנכנסנו. זהו הבניין הגבוה ביותר בהונג קונג, הקבלה של המלון נמצאת בקומה ה103, ובקומה ה102 ישנו לאונג’ בר עם תפריט תה שלא ראיתי בחיים. הם אמנם מציעים afternoon tea – סוג של ארוחת נשנושים שמגיעה על כלי מרשים, בחרנו להזמין רק שתיה ועוגה ופשוט לשבת להנות מהנוף בקומה ה102.
אפילו בשרותים יש חלון החוצה עם נוף בכיוון קצת אחר.

 

משם חזרנו למלון, נפגשנו עם חבר של ליאור שגר בהונג קונג (היי יונתן!) וניצלנו את ההאפי האוור בבר של המלון. ממש מגניב לשמוע על הונג קונג ועל חיים באזור הזה ממישהו שגר כאן.

בשעה שמונה בערב, כל ערב, יש מופע אורות של הבניין על שפת המפרץ. במקום ללכת עם כולם לראות את זה מהטיילת יחד עם מוזיקה פשוט ישבנו לראות את הכל מהחדר.
בחדר חיכתה לי עוגה, מתנה מהמלון. מישהו רמז להם שיש לי יום הולדת  המופע היה מגניב, אבל הם צריכים להזמין כמה חבר’ה שעושים ארט במידברן, אפשר לשכלל שם את הכל לרמה מטורפת לחלוטין!

התארגנות קצרה וארוחת ערב. הפעם בכלל לא היינו צריכים לעזוב את המלון. בקומה שמתחת ללובי ישנה מסעדה שנקראת Yan Toh Heen, והארוחה בה הפכה להיות הפעם הראשונה שלי במסעדת שני כוכבי מישלן.
המחירים כמובן בהתאם למה שנדמה לכם. ליאור הרגיע אותי קצת ואמר שיש לנו קרדיט של 100 דולר (בעקבות ההזמנה שהוא עשה במלון דרך אתר שנקרא וירטואוזו –https://flying-out.com/2017/08/05/virtuoso-basics/), ולכן גם אם נזמין ראשונה ועיקרית כל אחד פלוס קינוח לשנינו נצא בנזק “סביר”.
השירות היה משהו בלתי נתפס, לא ברור איך מספר לא גדול של מלצרים משתלט על מסעדה כזו גדולה עם כל כך הרבה תשומת לב לכל לקוח.
כמות הצלחות שהייתה כמעט בכל רגע על השולחן הייתה מטורפת ואני לא יכולה לספור את כמות הפעמים בהם החליפו לנו סכו”ם 
הזמנתי סקאלופ במילוי שרימפס ואגסים – הם הפכו את הסקאלופ לכמו לחמניה של המבורגר, ואת השרימפס והאגסים להמבורגר עצמו ועטפו הכל בבלילה שטוגנה בשמן עמוק. איזה טרוף של מרקם וטעם.
לעיקרית לקחתי סרטן, הוא לא הצטלם טוב אבל היה מעבר למדהים.
ליאור לקח תערובת פטריות ביוזו – מנה קרה עם טעמים מטורפים ומנה של ברווז צלוי שהמלצר הציע לעשות אותה חצי ברווז חצי עוף, ממש מעולה שיש עוד משהו לטעום.
כל מנה מוגשת עם רוטב מתאים. לברווז היה רוטב שזיפים מטריף שליווה אותו והקפיץ את הטעם בעוד כמה רמות. הייתה איזו חתיכה של לכלוך ברוטב וביקשנו לקבל אחד חדש. לא ידענו שזה יגרור טקס שלם – אחראי המשמרת הגיע והתנצל במהלך קרוב לשתי דקות והציע להחליף את המנה לחלוטין. אנחנו כבר היינו שבעים וגם אכלנו כבר את רוב המנה, באמת רצינו רק צלוחית רוטב חדשה. קיבלנו אותה. ועוד פיצוי בקנה מידה לא סביר. שני קינוחים על חשבון הבית והורדה של קרוב ל50% מהחשבון… מטורף לגמרי.
הקינוח היה ממש מגניב – צירפתי סרטון. בסופו של דבר מדובר בקינוח סיני של מעין מרק מנגו קר עם פומלה וטפיוקה. נפלא!
בנוסף קיבלנו גם מבחר עוגיות סיניות מסורתיות ותה באריזה מהודרת לקחת הבייתה.



אצלי כבר 12 בלילה וכל התאורים האלה עושים אותי קצת רעבה 

אז המון תודה, לכל מי שטרח וכתב. הברכות שלכם קלעו בול. זה באמת היה יום הולדת בלתי נשכח. ותשומת הלב מרחוק שלא הפסיקה עד היום בצהריים חיממה לי את הלב אפילו יותר מהטמפרטורות בחוץ. תודה 

לפרק הבא

הפרקים הקודמים:
מתחילים
פרק 1
פרק 2
פרק 3
פרק 4
פרק 5
פרק 6
פרק 7